top of page

הפנקייקים של דודי

דוד (דודי) זהר ז"ל

Empower
Growth

סגן אלוף דוד (דודי) זהר ז"ל נולד בז' באייר תשל"ד (29.4.1974) בירושלים, בן לעליזה וג'קי זהר ואחיהם האמצעי של עדי ושאול. בתקופת לימודיו הכיר את גלית, אהבת נעוריו, אשר לימים הפכה לאשתו. לשניים נולדו ארבעה ילדים - שחר, דניאלה, מאיה ותומר.

בשירותו הצבאי היה דודי טייס אפאצ'י בטייסת 190, והמשיך לשרת במילואים גם לאחר שסיים את חובותיו. דודי עבד באלביט מערכות ובתפקידו האחרון היה סמנכ״ל בחברה.

רב-סרן דודי (דוד) זהר נפל בהתרסקות מסוק במהלך טיסת אימונים במסגרת שירות מילואים ביום שני בערב, אור לט"ז באב תשע"ז (7.8.2017). בן ארבעים ושלוש בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בחיפה. הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, הורים, אח ואחות.

ילדיו של דודי מספרים כי בכל שבת בבוקר היה מכין לארבעת ילדיו פנקייקים והם היו מתעוררים לריח שהציף את כל הבית. הפנקייקים לפעמים היו עגולים, ולפעמים בכל מיני צורות וציורים. המתכון תמיד נשאר אותו המתכון, ובני משפחתו נוהגים להכין את הפנקייקים ולהיזכר בריח שהריחו בכל שבת עד למועד נפילתו.

לקריאת הסיפור של
דוד (דודי) זהר ז"ל

מצרכים

כוס קמח תופח

כוס חלב

2 ביצים

3 כפות סוכר

כפית תמצית וניל

20 גרם חמאה מומסת

מעט אבקת שוקולית (רשות)

אופן הכנה

  • מערבבים בקערה קמח וסוכר.

  • מוסיפים חלב, ביצים, תמצית וניל  - מערבבים היטב.

  • ולבסוף מוסיפים חמאה מומסת ומערבבים עד לקבלת בלילה אחידה ללא גושים.

  • לקבלת פנקייקים בטעם שוקולד בצבע כהה יותר - ניתן להוסיף לחלק מהבלילה אבקת שוקולית.

  • מחממים מחבת עם מעט שמן, מזלפים את הפנקייק למחבת ומבשלים על אשר נמוכה. כאשר נראות בועות על הפנקייקים הופכים ומבשלים את הצד השני.

bottom of page